söndag 19 augusti 2018

Stickat igen :)


Stickat bänktrasor igen. Denna gången i bomullsgarn från Hobbii (Rainbow print). Bara älskar dem här i "pride-färger", riktigt färgklick! 🌈


Sobert blåa är inte heller helt tokigt att hänga på kranen. Det här garnet från Hobbii är nytt för mig så det ska skrubbas, tvättas och nötas på och utvärderas här hemma först innan jag ev. stickar flera trasor i det till försäljning.😊

En till i rut-mönster, denna av Drops Paris i två gröna nyanser. Beskrivning till denna finns här


Vemodig dag idag. Sista dagen på sommarlovet känns alltid som en mix av vemod och förväntan. Vemod över sommaren som varit och en förväntan över det som komma skall. En nystart. Ungarna är förväntansfulla, inte minst Ozzy över sin allra första skoldag.😊

Nystart känns det även för mig. I helgen har jag rensat på loftet, både det mentala planet och det fysiska på flygeln. Man rensar tankarna så bra när man rensar bort skit. Och så är det en så skön känsla som infinner sig när man är klar. Ett vänd till återvinningen och en till Kupan, liiite skillnad iaf, även om det är mycket kvar. Inte klokt vad man samlar på sig på 13 år! Vad mössen kommer bli förvånade när de flyttar in på loftet i höst igen och de mesta "bohaget" är borta.😂😂


Men nu ska det göras! Dags för ett nytt kapitel i livet. Det här kapitlet är slut, färdigskrivet och färdigläst. Det finns ingen återvändo. Det kommer inte att bli "bra" mellan oss igen. Det var längesedan det var bra.  Han kallar det "paus" (igen), för mig är det väl definitivt. Kalla det vad han vill om hans mår bättre av det. Jag gav honom chansen, men han föll tillbaka (än värre) i sina gamla hjulspår igen. 😔 Kan inte få flera chanser nu. Borde gett mig för över ett år sedan, men jag gör det nu! Bättre sent...Är det något jag lärt mig i livet är det det att inget i livet är beständigt. Men man ska inte ångra en massa, bättre att dra lärdom av det istället. Och gå vidare, framåt. ➡😊


Gunatt, siv gutt! 😘

Inga kommentarer: