lördag 30 juni 2018

Liten virkad väska



 Vad vitsen är att försöka planera sitt liv när ändå alla planer lyckats slå knut på sig själv? 😱Lagen om alltings jävlighet är duktig på att slå till. Alltid olägligt, alltid när man är som minst anande. Man vet inte hur stark man egentligen är förrän att vara stark är det enda val man har. Ska väl ta mig igenom detta också, men just nu har jag tryckt på  paus-knappen. Om man bara sitter stilla i ett hörn ( och virkar eller så ) ska väl ändå inte flera motgångar komma och knacka på, tycker jag.
 Känner, trots allt,  ett lugn. Ett lugn över att allt ordnar sig till slut. Allt kommer att falla på plats, så småningom 💜 Ska bara rodda mig igenom en del först.

Hittade idén till den här lilla väskan i ett gammalt nummer av tidningen 101 idéer. Deras var en långsmal modell med påsydda virkade blommor, men jag valde att göra min lite annorlunda o mer passande mitt behov. Min är 20x21 cm och rymmer lätt det jag alltid bär med mig; mobil, lypsyl, tuggummi och nycklarna. Och på tal om nycklar. Det gul/oranga bandet är ett nytt nyckelband. Hade ett solkigt gammalt reklam-band från Royal Canin som behövde bytas ut.😁

En liten nätt väska som passar väldigt bra nu på sommaren och som gick väldigt fort att göra.👌 Bara fasta maskor i dubbelt garn (använde Drops Paris)
Långt axelband



En enkel pärlemo-knapp

Ensam med barnen ikväll *skönt* 😇som snart ska gå och lägga sig och jag ska sticka lite och glutta teve för mig själv sen. Imorgon åker vi och hälsar på min mormor och hennes syster. Behöver ladda lite energi inför kommande vecka.😫

Ha en fin helg!😘

Inga kommentarer: