torsdag 7 juni 2018

Once upon a time...



Dagens terapi-sömnad blev varsin tröja till grabbarna, en i tyg från Vintage in my heart till Eddie och en i Jny´s stjärn-tyg (jaa, det har legat till sig lääänge) till Ozzy. Mönstret är som vanligt Hallonsmulas easy tee.

Igår fyllde Eddie fyra år. 😍Vi var först, som vanligt, på Motorhistoriska fordonsdagen vid Lojsta slott. Förutom presenterna och att få äta hur många av mammas bullar han ville (tror ungen tryckte i sig 7!!)😇 var dagens höjdpunkt att få sitta på en traktor (i år igen).😁




Idag har jag bara varit helt slut, därav att jag landade vid symaskinerna fastän jag hade en massa annat som borde göras. Har åt helsike för mycket att tänka på. Och gårdagens "hålla-fasaden-utåt" tog all energi. Jobb-sökandet går trögt, ännu ovisst om Eddie kommer få förskoleplats i höst och ja...jag vill bara bort! Men måste fixa jobb först så jag kan fixa ett boende. Har tragglat färdigt nu. Kämpat i flera år för att det ska bli bra igen, men nu finns ingen kämpar-glöd kvar längre. Ingen annan glöd heller för den delen...😕Att ge upp är inte att misslyckas. Man måste nånstans inse det, fastän det är svårt. 

Bonnie Tyler´s gamla låt på radion förrut och den träffade ju rätt;
Once upon a time I was falling in love, now I´m only falling apart...💔

Inga kommentarer: