lördag 2 juni 2018

Värmebölja



Ohoj, vilken värme vi har! Jag klagar absolut inte! Men det är inte som att man får någon direkt energi till att göra något vettigt när kvicksilvret närmar sig 30, både ute och inne. Jag har mest dåsat i ömsom sol, ömsom skugga denna veckan. Dessutom har det varit magsjuka bland barnen...så, så mycket hade det nog inte blivit gjort ändå under veckan. Nu har dem piggat på sig igen iaf och idag tog jag ner en symaskin i köket och satte mig i tvärdrag (jaja, kommer väl känna av det imorgon). På övervåningen där jag har mitt sy-rum gick inte att vara öht! Trä-kåk med plåttak och lågt i tak....det är varmt! Och bordsfläkten fick Eddie död på...

Gjort några tröjor till grabbarna grus, varsi två easy tee (hallonsmula design) i tyger från Jny design. Killarna gillar allt som har hjul så brandbilar och rallybilar är säkra kort. Och nej! Jag brukar inte klä dem i likadana kläder. Men om jag står och klipper till något till den ena killen i just nåt sånt här med fordon så är det givet att även den andra killen vill ha det. Annars blir det utbrott och krokodiltårar deluxe! Försöker väl ibland med nåt i stilen "tyget-räcker-inte till" , men nuförtiden får jag bara till svars "Köp mera då!".... Men, de använder aldrig samma samtidigt ändå, det är dem noga med alldeles av sig själva. 



Inga kommentarer: