fredag 15 juni 2018

Skolavslutning




Varsin pirattröja och två tröjor i sommartyget från Jny till Eddie. Var lika bra att göra två åt honom eftersom den förra jag gjorde förra sommaren har varit en riktig favorit som knappt fått besöka tvättmaskinen. Mönstret det vanliga från Hallonsmula.🌸


Igår var det dags för skolavslutningen. Lika fin som alla andra år. Barnen sjöng klassvis i kyrkan, några spelade instrument (en kille i Ellas klass spelade tom på kyrkorgeln, imponerande!) och så klart den lilla tåren i ögonvrån när alla sjunger Den blomstertid. Spelar ingen roll om jag hör den psalmen mitt i vintern, den ska gråtas då också.😁









På eftermiddagen åkte jag till zoo-affären med Ambra så hon fick sina klor klippta. Trots att hon är min fjärde vovve så har jag fått ge upp kampen om att få klippa hennes klor, så det överlåter jag åt proffs. Killen som gjorde det förtjänar medalj (sen att han fixade det på under 5 minuter dessutom...!?). 👏👏👏💪Fick tillbaka en väldigt spak tjej som sen fick en liten tur i en, för henne, ny skog som belöning. Hade som ingen lust att åka hem och hade tänkt gå där rätt länge, om det inte varit för ett gäng som spelade paintball helt plötsligt kom fram ur buskarna...En överraskning som inte Ambra helt uppskattade....😇😂😂

Första sommarlovs-dagen blev det en tur till bvc med Eddie för sin 4-årskoll. Fixade allt galant, men så var det där med hans vikt igen, så får se om det blir ytterligare turer till barnläkaren igen, eller om de inser att det är så ungen är formad. Imorgon ville barnen åka och hälsa på gammelmormor, eftersom sambon ändå skulle jobba, men nu blev det inte så ändå, så vi lär få hålla oss hemma...😫Men på söndag drar jag och tjejerna till Kneippyns sommarland (tillsammans med resten av öns befolkning) för att roa oss med deras skolklasser. Får man säga att det ska bli väääääldigt skönt att åka på något själv med dem? Jag klättrar på väggarna och det kryper i hela mig över att vara hemma under helgerna.🙈🙉🙊 Bävar (minst sagt) inför semestern. Fyra veckor...lång tid. 😰
 Men men, ännu 3 veckor kvar tills dess. Hoppas på fint väder så vi kan hänga en del på stranden, jag och ungarna (okey, liite regn också för böndernas skull, man kan baka dem dagarna).😊

Ha en finfin helg! =)

Edit; nu är det sagt och gjort. Han flyttar...Kunde inte tiga längre.🙊

Vi bygger högt o rasar ibland. Så hittar vi oss själva nånstans. Där kan vi börja om, starkare imorrn 🌠




Inga kommentarer: