måndag 18 juni 2018

En meter dinosaurier



Kalsongmönster från boken Heilt spesiellt


Mina fyra äldsta söner, dem gick alla igenom en dinosaurie-fas. Dem lekte med dinosaurier, läste om dinosaurier, skulle helst ha dinosar på kläderna ocDisney´s Dinosaurie-film med Aladar & co samt Jurassic Park-filmerna gick på videon jämnt! Så pass att några band brast! 😂 Trots att Samuel har försökt drillat små-brorsorna att bli lika stora dinosaurie-fantaster som han själv var så har det inte gått till mer än måttligt intresserade. Ozzy och Eddie har grottat in sig på traktorer och stora maskiner istället. Trots det så köpte jag en meter dino-tyg från Jonic i våras. Får se nu hur det faller dem i smaken. Eller om jag kanske hellre skulle lagt energin på en t-shirt åt Samuel (20-åringen).😂😉

Klippte till det i lördags och sydde på kvällen och en vänd igår kväll, men det märktes att jag har haft tankarna på annat håll för det har då bara blivit fel precis hela tiden. Kalsongerna lyckades jag klippa sidostyckena på fel håll (men blir ju rätt för Ozzy att se när dem sitter på å andra sidan ) och sen sy fast mittstycket upp-och-ner (har förstås rättat till det ) och sen glömma storlekslappen i Eddies tröja och sätta Lowella-lappen på baksidan.... and so on....😝Idag har Lowe och Ella fått sy och jag har hjälpt dem istället. Jag ska hålla mig till sånt som inte kräver tankeverksamhet öht.😕

Blir rejält med plommon i år, om vi får regn också vill säga.


Igår var jag med tjejerna på Kneippyn tillsammans med Lowes klass och halva öns befolkning.😰 Välbehövligt avbrott i tillvaron för min del. Livet känns, minst sagt, lite rörigt just nu. Det är inte ett dugg lättare att vara den som bryter upp än att vara den som blir lämnad. Det är tur jag har vovven, ska ta en riktigt lång promenad med henne ikväll och sortera tankarna. Hon är världsbäst på att hjälpa till med sånt.😍

Ha en fin kväll!😘


Inga kommentarer: