torsdag 21 juni 2018

Glad Midsommar!



Ella satt med sist jag beställde tyg och hon ville väldigt gärna ha enhörningar. Och hon ville ha en klänning av det, "en klänning som hon även kunde ha i skolan sen för Freja (kompisen) skulle få se den för hon gillar också enhörningar". 😊Då passar Hallonsmulas mönster  easy tunic förlängd till klänning bra.
 Tyget är från Jonic-textil

Midsommar imorgon och då kom regnet hit, förstås. Efterlängtat, men kanske kunde lugnat sig ett par-tre dagar till. Vädret imorgon ska bli ungefär detsamma som vi hade på julafton....😒Tolv-tretton grader och regn, den enda skillnaden är väl att gräsmattan var grönare i julas. 😝 Ylletröja och regnställ på istället för tunn sommarklänning troligen. Planen var att åka till ett ställe som heter Gangvide på midsommardagen, där firas det midsommar plus att sonen är där och spelar med sitt band för fjärde året i rad. Men, det hänger på vädret hur det blir med det. Barnen har en tendens att bli alldeles för trista i humöret om de ska stå och frysa och bli blöta, av någon outgrundlig anledning.😂😂




 Men någonting ska vi väl hitta på. Annars lär helgen bli väldigt lång (-tråkig).  Ingen av de stora "barnen" kommer hem under midsommar, de är upptagna med sina kompisar (som det ska vara) och vi går bara här och trampar på/om varann vilket tär på oss båda fast på olika sätt. Sambon, ex to be, har bestämt sig för att jag ska ändra mig, försöker konstant ge mig dåligt samvete och att jag beter mig ologiskt..!?😕
 Jaja, livet är inte alltid så  logisk, väldigt mycket som händer är egentligen väldigt ologiskt, men är nödvändigtvis inte fel för det.
 Allting som händer, händer av en anledning, både bra och dåliga saker.  Något ska vi lära oss, något ska vi komma till insikt med, något ska vi komma att förstå av erfarenheten. Personer vi möter ställs i vår väg av en anledning...
Jag hoppas han förstår det en dag.

 Fått besked  om att Eddie får förskoleplats från 3 september. Iaf något positivt, att det kunde lösa sig.👍👏👌

Hoppas alla får en toppenfin midsommar, oavsett om du dansar små grodorna i hällregn, ser på fotboll, ditt partytält blåser bort i en kulingvind, om du käkar sillen i din ensamhet eller med stora tjocka släkten eller om du jobbar hela helgen.

GLAD MIDSOMMAR! 😘





Inga kommentarer: