torsdag 10 oktober 2019

Easy Peasy Beanie x 3




Dessa mössor är så himla roliga, snabba och roliga att göra, så det har av bara farten blivit några till stickade som skall skickas iväg till någon insamling. Troligen blir det Human Bridge, har inte spikat ännu. Beskrivningen finns i boken "Värma en liten". Stickade i Novita Helen.
Gjorde i olika storlekar denna gången. Den lila skulle enligt beskrivningen passa ca 1 år, men jag tyckte den såg större ut än så, så jag provade den på 5-åringen här hemma och den var bara en aningens för liten. Sticksättet gör att dem är väldigt elastiska och passar nog de flesta barn under lång tid, vilket helt klart är en fördel när det skickas till behövande barn ute i världen 👍

 Det att jag provade på Eddie resulterade i att han också ville ha en sån mössa. Fast jag redan har x antal grejer på g på stickorna så började jag på en åt honom igår efter en låååång process av att välja garn.... 😆 Ella vill också ha en sen när Eddies är klar 😝👌 Tur att dem går rätt fort att göra. 


Ha en fin kväll!

😘😘






Nähä!
Kan det va så?
😉

Inga kommentarer: