tisdag 8 oktober 2019

Virkade disktrasor



Virkade dessa för ett bra tag sedan, men sen var det det där med att fästa trådarna....Märkligt vad saker kan bli liggande lääänge för något som tar max ett par minuter 😆
 Den ovan i modellen "stjärnfall" och den undre i "morgondagg" från boken Lättvirkade disktrasor.
Båda virkade i Hobbii Rainbow bomullsgarn.


Blev vabb för min del idag och även imorgon. 😞 Lite retligt när det fanns ett skriande behov av folk på skolan då en var sjuk, en annan (också) vabbade o den tredje har beredskap,  men så är det ibland. Men för att istället se det positivt fick jag en hel dag hemma med att rensa rensa rensa. Går systematiskt igenom varenda låda, vartenda skåp. Så skönt! Så nu är bilen full igen med saker som jag och Eddie får köra till Kupan med imorgon. 😂 I helgen planerar jag att ta itu med loftet. 💪💪 Började så duktigt med det förra sommaren, men kom tyvärr av mig. Finns ännu en himla massa leksaker, barnkläder, porslin och pryttlar där som kan glädja någon annan än hus-musen. Har sina sidor att ha tömt både mormors och pappas hus... 😒 Men varför jag skulle köra hem så mycket grejer hit är för mig obegripligt 😝 Den dumheten sotar jag för nu 😂😂



Ha en fin kväll!
😘😘







En smula störande
en liten smula

😉

Inga kommentarer: