måndag 28 oktober 2019

Easy Peasy, trasa och muddar


I helgen hade vi ett riktigt höstruskigt väder med blåst och ihållande regn. 🍁🍂 Vad är då mysigare än att krypa upp i soffan med tända ljus, en go pläd och en stickning/virkning i händerna? 😊 För mig är det åtminstone inte mycket som slår det. Sen att jag fick sällskap av några (smått grälsjuka) barn som såg på någon hysterisk barnfilm under tiden, det får vara inom parentes, men men...Jag är rätt bra på att stänga igen öronen 😆
 Fick i alla fall klart ett par muddar till, denna gången i Lettloopi (isländsk ull).




Sen har jag suttit med två olika stickningar (kan inte göra en sak i taget nej... 😂) på strumpstickor som inte är färdiga. Men igår kväll var jag tvungen att vila fingrarna från dem så då blev det matchande en trasa gjord. Alltså matchande den lilla duken jag gjorde till fönstret i förra inlägget. Kunde inte låta bli det. Behövs mera färg i tillvaron nu när vi går mot grå november 😉

Denna veckan har ungarna höstlov. 🍁 Skall fortsätta det påbörjade rensandet här hemma o hälsa på mormor. Det är väl så långt jag planerat än. Och imorgon är det läkarbesök för Ozzy som gäller. Mitt på dagen. Så då blir det väl inte så mycket annat gjort.



Igår kväll  sydde jag även ihop en Easy peasy beanie-mössa som legat klar ett tag. Denna ska skickas iväg tillsammans med de andra mössorna som jag gjort tidigare till båtflyktingarna i Grekland. 

Vill man hjälpa men inte vet vart man ska vända sig så kan jag tipsa om gruppen "Handarbeta för välgörenhet" på Facebook. Insamlingar till olika delar av världen pågår ständigt, inte minst nu till vintern. Behoven av varma kläder är enorma. Även här i Sverige finns det människor i behov av något varmt. Varför inte sticka en halsduk åt en hemlös i år? 

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något ❤



Kram

😘😘 





💫



Inga kommentarer: