lördag 25 juli 2020

Jollyjacket i större storlek



Så har jag då provat att göra jollyjacket i större storlek. Original-beskrivningen i boken Sticka och skicka är för nyfödd, men här finns beskrivning på en som är större. Det står dock inte vilken den förväntade storleken blir, men likväl som med originalet så har det även att göra med vilket garn och storlek på virknål man använder. Här har jag använt Drops Nepal (ull/alpacka) och virknål 5. Gissar mellan tummen och pekfingret att den är storlek ca 18 månader. Man glömmer fort hur stora barnen är vid olika åldrar och jag har ingen liten att prova på heller, men cirkus sådär...😊
 Hade tänkt göra långa ärmar på denna, men garnet räckte inte till det. Gick åt 2,5 nystan a 50 gram plus det vita.



Hittade så söta knappar i samlingen som passade perfekt. Virkade snoddar är ett alternativ också. Vet att en del inte vill sätta i knappar pga säkerheten, men jag syr fast dem ordentligt med stark tråd kan jag lova!
 Skickas till Stand with Syrias insamling till hösten.




Ha en fin helg!

😘😘


Himlen så oskyldigt blå...






💫

Inga kommentarer: