fredag 17 juli 2020

Packat till Kongo


Sista mössorna är ihopsydda och paketet till Läkarmissionens insamling till Panzisjukhuset är packat. Blev en full XL låda till slut med 11 Jollyjackets och 34 mössor. Jag hade 2-3 mössor liggande i gömmorna sedan i höstas också som inte kommit iväg till något annat, så dem fick följa med här också. Skulle vilja se högen (berget?) med mössor som de lär ha fått in. I gruppen på Facebook har det varit väldigt många mössor de senaste. 😁👍👍



Känns som att jag inte kommer sticka någon easy peasy på ett tag nu 😂 men det har jag sagt förrut också och i nästa stund lagt upp en ny...Resten av min sommarledighet ska det stickas och virkas till Syrien. Går ner en container med förnödenheter i höst. En ny XL-låda från posten är hemtagen och jag är igång med några tröjor. Dock inga mössor, men det hinns väl ännu med det... 😂😂  👍 Förutom i gruppen Handarbeta för välgörenhet på FB finns info hos Stand with Syria, också på FB.



Må så gott!

😘😘




Inga kommentarer: