lördag 18 juli 2020

Virkad tröja



Första tröjan klar som jag har tänkt att skicka till insamlingen "Stand with Syria" Storleken är ca 2-3 år och beskrivningen hittade jag i boken Virka! av Frida Pontén. Det är en ganska enkel modell att variera storleken på. Den virkas i endast två delar, fram- och bakstycke, så har man ett plagg i den storlek man vill ha att mäta efter så är den enkel att ändra.
 Virkade denna i Novita Helen och Rustas Holly och där stötte jag på patrull mitt i garn-bytet. Visade sig att det gamla Novita Helen (som jag ännu hade i gömmorna, köpt för en hel del år sedan) och det nyare Helen inte var samma nyans av blå alls. Däremot det som Rusta har nu och som heter Holly istället stämde exakt i färg. Så det löste sig. 👍 Får se nu hur det går med den röda jag har påbörjat, om det är olika nyanser i det med. Rustas billiga garn 10 nystan för 100 är ju något som jag tagit hem i omgångar över tid i tron att det var samma. Tycker det är ett bra alternativ när man stickar och virkar till dessa insamlingar, mycket garn för pengarna. Och det är väldigt lättarbetat också. 👍



Trevlig Helg!

😘😘



💫




...

Inga kommentarer: