lördag 7 november 2020

Virkade muddar 💦


Som den fryslort jag är 😆 så använder jag muddar precis hela tiden på vinterhalvåret. Förutom att de är sköna att ha på sig under tröjan utomhus så används de flitigt när jag sitter vid datorn. Blir alltid så kall och stel om fingrarna när jag sitter och skriver där (och det gör jag väldigt ofta och mycket nuförtiden). Gjorde mig ett par lite längre än de jag gjort tidigare. Virkade i mitt favoritgarn Drops Nepal (ull/alpacka) så dem är riktigt varma och goa. 👌 De här är väldigt enkla och snabba att göra. Bara lägg upp lagom många luftmaskor så att de räcker runt armen. Jag har 26 lm av det här garnet och virknål nr 5, men lägger upp lm med en virknål som är ett nr större så att maskorna inte stramar och gör dem lite lösa. Sen ett varv fm, sen stolpvarv till önskad längd och sen virka ihop långsidorna. Fäst trådar, klart!

Ligger lite före med studierna, så den här helgen unnar jag mig att vara helt ledig!!! 😁😁👍 Påbörjade en ny kurs i veckan med utbildningshistoria (och utbildningssociologi kommer också med) och det har varit en väldigt mycket suckande bland kursarna att det är tråkigt, krångligt, svårt och att vi inte har någon nytta av det i arbetet som förskollärare. Men jag (och typ en till) gillar historia, så vi pluggar på 😉


Trevlig helg!

😘





 

Inga kommentarer: