lördag 28 november 2020

Stickade raggsockor till dottern 🍂



Så har då dottern fått de efterlängtade raggsockorna (som hon tjatat om sedan i våras). Båda är stickade av Järbo Raggi. Det övre paret är stickade i nr 15127 och det hade jag två nystan av så det paret fick ett rejält långt skaft (gjorde således av med 200 gram).



De här hade jag ett 150 gram-nystan av så de fick ett lite kortare skaft så att det skulle räcka till. Färgen är nr 20405. Båda paren är i storlek 38. Nu är det grabbarna som står på tur att få mamma-stickade strumpor. Trodde inte att de skulle vilja ha, men framförallt Eddie (6-åringen) tjatar hål i huvét på mig nu så jag la upp en igår kväll...Tur jag har helgen ledig 😂 Jag har även fått för mig att göra ett par med mönster på åt mig själv som jag påbörjade förra helgen. Mönsterstickning är inte direkt tv-stickning, så dem tar sin lilla tid, men planen är att ägna dem uppmärksamhet denna helt lediga helg 😉



Ha en fin första adventshelg!
😘






 

Inga kommentarer: