torsdag 17 december 2020

Stickade raggsockor till minstingen 🧦








Så fick äntligen lill-skrutten Eddie sina raggsockor, som han har tjatat! 🤣 Dem har så kallt på golvet i sitt klassrum så ena paret packade han ner i sin ryggsäck på en gång.

När jag hade stickat första paret hade jag så mycket garn kvar att jag var helt säker på att det skulle räcka till ett par till med lite kortare skaft. Men det gjorde det förstås inte. Fattades en löjligt liten bit på socka 2, så det var bara att åka till garnaffären och komplettera med ett nystan till. Så nu finns det till ytterligare ett par med kort skaft hemma, men det får vänta ett litet tag. Storebrors sockor står på tur först. Och så vill jag få färdigt mina mönstrade också. Dessutom har Ella bett om vantar...Jag har att göra med andra ord 😉😅

Stickade i Järbo Raggi nr 1531.



Jul-ledigheten hägrar! Nu är det bara morgondagen kvar som först är en stunds jobb med arbetslaget på förmiddagen och sen ett seminarium som tack vare en hastig schemaändring håller på ända till 17:00 🙄 men vad gör det när man vet att det är ledigt ett tag sedan 👏👏👏 Tack vare att jag jobbat på ordentligt den här veckan så har jag inga uppgifter kvar att göra idag utan kan bara ta det lugnt. Blev en extra lång promenad med hunden 👌 Efter den här intensiva hösten ska det bli sååå skönt att vara lite ledig, ladda batterierna och få sova ut lite. 🥱😴 Sömnen har blivit ganska lidande på senaste tiden då man nästan får sova med ena ögat öppet. Sonens epilepsianfall kom igen efter en lång tids lugn från det och han får det vid insomnade (och somna kan man göra flera gånger per natt...!), så man är hela tiden på spänn efter att han lagt sig. Vi fick öka dosen på medicinen och han ska snart få göra ett ytterligare sömn-EEG (vet inte vilket i ordningen det är nu) så får vi se. 



Ha det så gott!

😘😘










 




Inga kommentarer: