måndag 28 december 2020

Stickade sockor Snökristall 🧦






På julaftons kväll fick jag äntligen mitt första par mönsterstickade sockor färdiga. Jag har länge velat prova att göra mönster på strumpor, men det har inte blivit av. Det här mönstret, som passande nog heter Snökristall, hittade jag i Maja Karlssons bok Sticka svenska mönster i själva mönsterbiblioteket (en skattkammare i slutet av boken) och det gick över rätt antal maskor för att stämma på mina standard raggsockor (med andra ord 48 maskor). Tog vad färger jag hade hemma av Järbo Raggi, men det här kommer jag göra flera av i andra färgkombinationer av framöver. Och säkert i andra mönster också. Men just nu är det mösstickning till mig, Ella och Ozzy som står på tur. Även dem ifrån Svenska mönster-boken. 

 För julklappspengarna ifrån min mormor beställde jag stickböcker (förstås 😊) och det blev bland annat Majas nya bok Trettiofem sockor. Den andra Trettiofem vantar fick jag förra julen (och det har jag lagt upp ett par av också... gör inte en sak i taget direkt) 😂 Gäller att passa på lite extra nu när det är lite julledigt. Idag var jag till den lilla lokala garnbutiken och fyllde på med några nystan till kommande projekt. Vädret som vi har nu inbjuder verkligen till att gosa ner sig inomhus under pläden med stickningen medan regnet piskar mot rutorna. Fantastiskt nog fick vi snö här på ön över juldagen-annandagen så åtminstone två dagar som både jag och ungarna såg till att vara ute och njuta så mycket som möjligt. 

Njuter av att ännu kunna unna mig några dagar till av ledigt innan det är dags att plocka fram studielitteraturen igen. Fick tillbaka föregående tenta idag. En tenta som jag var superstressad när jag skrev, inte alls kände mig klar med när jag lämnade in den med en halv minut tillgodo och bara haft en känsla av att den kunde gå precis hur som helst med. Så fick jag VG osannolikt nog!!! 
Den lättnaden! 😀



God Fortsättning!
😘

























 


Inga kommentarer: