lördag 12 december 2020

Stickat till Syrien 🧶


 




I förra helgen var det montering som gällde för hela slanten så att jag sedan kunde packa min låda och skicka den till Bitte som tog med sig det till containerinsamlingen till Syrien. Två tröjor med tillhörande mössor hann jag få färdigt. Har några mössor till som jag inte hann få klart, men de får ligga till sig till någon annan insamling framöver. Den övre är i storlek för en ettåring och den undre till cirka sexåring.


Båda är stickade i garnet Holly från Rusta. Mönstret jag använt är samma som tidigare tröjor nämligen ett mönsterhäfte från Vi föräldrar anno 80-talet.



Lådan blev knök-full så de där mössorna jag inte hann sy ihop hade ändå inte fått plats. Bitte efterlyste stickor, virknålar och garner också som hon lägger ihop till "kniiting-sets" som ska lämnas till kvinnorna där. Jag plockade ihop några stickor och garn. Har egentligen mera garner, men allt rymdes inte i lådan. Men nu är den på väg!

 Nu är det strumpstickning till familjen som gäller ett tag framöver. Idag tänker jag unna mig lugn och ro med stickningen framför Vinterstudion. 🥰 Imorgon ska det jagas julklappar i stan. 😣 Har dessvärre inte lyckats få tag i alla på nätet trots idoga försök, men det brukar åtminstone vara mindre folk i rörelse på stan på söndagar. ✊


Trevlig Helg!

😘









 

Inga kommentarer: