lördag 20 oktober 2012

Höstiga hängselbrallor


De flesta av er är väl iväg på symässan medan jag sitter här hemma på ön, inte ett dugg avundsjuk näääää! ;)
För att trösta mig lite har jag beställt tyger på nätet istället. :D
På sistone har jag nästan enbart sytt i trikåtyger för (tyvärr!?) är det väl mest det som mina döttrar efterfrågar numera och till babykläder är det väldigt praktiskt..men idag fick jag lite abstinens eller vad man nu ska kalla det, efter att återvända till det som jag började med, nämligen att återbruka tyger som har varit något annat.
Ett örngott fick därmed bli ett par hängsel-byxor till Lillebror.


Hans namn  och en ranka med höstlöv fick löpa längs med framsidan o en bit bak samt nere runt benen.
Mönster från Baby Cool (Nina Sagulin)


Lillebror var inte direkt medgörlig mot mamma idag, mååånga pauser för mat, blöjbyten och tröstande blev det under sömnaden. Lagom knapparna var fastsydda och jag tänkte få en live-bild slocknade han dock. Så idag bjuder jag på en annan livebild istället; Ozzy igår kväll i en Gynther-omlottis som jag sydde i somras.

Med det önskar jag er en fin lördag-kväll!

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Superfina!!!

Fanzan kläder sa...

Vilka fina byxor.Jätte tuffa.kram