onsdag 17 oktober 2012

Bebis-verkstad


Jo då, jag kan skratta trots att mamma tryckt en mössa på huvét...



Men nu får det va nog med modellandet, jag vill sova!!! Hjälp mig syrran!



Sydde visserligen en bunt dregglisar till Lilleman redan under graviditeten, men eftersom han redan (!) har börjat dreggla i såna mängder trots sin ringa ålder så tror jag förrådet behöver ökas på rejält. 3-4 stycken blöter han ner/dag utan större ansträngning. Vad blir det då när tänderna börjar komma...?
Till att börja med 5 stycken i olika JNY-tyger förutom de gröna fåglarna som är från SoS. Baksidor fick några fleece, älgarna fick en retro-frotté i gult som mormor hittat i gömmorna. Den med stjärnor har snarare fått fungera som halsduk.


Och så blev den andra bodyn som legat tillklippt klar. Ännu lite stor för Lilleman så den blir ingen live-bild på idag, men som han växer så lär det inte dröja.
För övrigt rekommenderar jag inte att sätta i prymknappar och 5 dregglisar och en body på raken, om man inte vill ha ett rött skavsår i handflatan vill säga ;)

Ha en bra dag!

1 kommentar:

Fangoria sa...

Vilken sötis!! Härliga kläder!