onsdag 10 oktober 2012

Nöjd liten fis





Innan lille O blev dålig hade jag klippt till en del plagg åt honom. Bebisar växer i ljusets hastighet, så nu när allt lugnat ner sig kände jag en viss press på mig själv att få dem färdiga innan de var urvuxna.

Med facit i hand visade det sig att  bråttom var det inte. Byxorna är från Meedoms Sy Barnkläder 0-3 år i storlek 62, en storlek som sitter som smäck på lillkillen annars, men dessa finns det plats att växa i. Tyget är från Tyglagret i Visby.
Hur som helst verkar han vara hur nöjd som helst med sina byxor. Mamman önskar bara att han kunde vara lika nöjd när hon försöker sy, för så är inte fallet för tillfället. Har iaf "köpt" mig lite sy-tid till kvällen genom att låta sambon spela PS3 hela kvällen igår :) Fast i slutändan är det lill-chefen som bestämmer hur det blir med den saken...


1 kommentar:

Heimlaga sa...

Så mysig han ser ut! Jag har fattat det så att Meedoms storlekar är från den angivna storleken och uppåt, till skillnad från alla andra där det är upp till en angiven storlek.