fredag 26 oktober 2012

Höstlovs-sömnad


Det är höstlov den här denna veckan och jag hade minsann planerat så himla mycket som skulle göras. Har knappt hunnit med 1/3 kan jag säga. När man har tonåringar hemma på lov innebär det mest taxi-rörelse och resten av tiden tillbringar man i köket med matlagning och disk.

Det enda jag hunnit sytt under veckan är den här klänningen till Storasyster.
Som synes under på bordet är velour något som börjar behövas nu när vintern verkar vara i antågande.
Velour från SoS. Mönstret är från Meedoms bok form 1,5. Storasyster var riktigt nöjd medan mamma redan börjat tänka på förändringar/förbättringar till nästa klänning. Det var första gången jag gjort den här typen av "fickor" (kan säga att det ryms då banne mig inget i dem!) och idén fick jag från Blomma åker vagn ,men mina blev långt ifrån så bra som det var tänkt :p Och halsen blev för vid i min smak, så det ska ändras till nästa. Huvudsaken att jag fick ett litet tillfälle att träna på CP´n, vilket jag mer än gärna gör!


Men den åkte på direkt, tur att någon blev nöjd i allafall :) Och Lillebror fick på sina hängselbyxor idag också.



Innan lovet började hann jag sy en tröja också till Storasyster. Tyg från JNY som hon själv valt.


Och ett par "mysisar" åt Lillasyster i samma velour som klänningen. Hopplös färg att återge rätt med kameran, men fotot med klänningen på L stämmer bäst.

Önskar Trevlig Helg!!!

4 kommentarer:

od Andulky sa...

Fina kläder och barn!

Siljes kreative rom sa...

Så fine klær! spesielt buksa til minstemann,kjempekule!

Emilia sa...

Fina kläder till barnen!

Åsa Tidqvist sa...

ser jag snö?! finfina kläder och vilken fin bild på storasyster o lillebror!