måndag 29 oktober 2012

Mudd-"jeans"


Byxor behövs det alltid i Storasysters garderob, så i helgen slog jag två flugor i en smäll. Eftersom jag inte blev nöjd med fickan på klänningen som syddes förra veckan, så tog jag tillfället att göra om-göra rätt. Ritade en annan ficka som blev så betydligt mycket bättre än den på klänningen. Nu kan hon ju faktiskt stoppa något i dem också! ;) Och jag fick köra Covern, hihi.
Hon har växt sig riktigt lång nu min lilla skrutta och egentligen gillar hon inte alls muddar (om muddar har hon så bestämda åsikter som bara en 5åring kan!!!) men det fick bli en liten kompromiss mellan mor o dotter så att byxorna skulle kunna räcka till några tillväxts-centimetrar till. Ok för muddar i benen men inte i midjan. Gissa om jag tänker se till att utnyttja att hon gick med på det nu ;)
Mönster är Meedoms form 2 i storlek 6 år. Tyget, som är ett jeans-liknande bomullstyg är från Shop Handarbete, fick-tyget är ett 70-talstyg från pappas gömmor och mudd från Tradera.





Så har jag hämtat paket (5 kg överraskning från JNY), en kartong med ren och skär lycka! Kan säga att flickorna var precis lika lyckliga som mamma och har redan kommit med 1000 önskemål till sig själva och faktiskt även till Lillebror :)