torsdag 1 november 2012

Mössor



Vi har fått riktigt kylslaget väder så jag tog mig för att sy fodrade mössor till småttingarna.


Tjejerna gillar inte fleece-mössor som gör håret elektriskt så, efter att ha läst tips på Vi Sytokiga på FB så fodrade jag deras med velour istället. Vet inte riktigt vad jag gillade det egentligen, fodret "smiter ut" på sånt konstigt vis :/ Lillebror har inte sådana åsikter angående statisk elektricitet  så han fick fleece i sin mössa!

Tyger från JNY, fleece och velour från SoS.

3 kommentarer:

Fanzan kläder sa...

Jätte fina mössor.Duktig du är.Söt den lilla är och han ser ganska nöjd ut för mössan :)kram

Siljes kreative rom sa...

Fine luer på fine barn! Om du vasker fleecestoffet, og bruker skyllemiddel blir det mye mindre elektrisk. Det er iallefall min erfaring :-)

Emilia sa...

Svårt det där med foder - jobbigt med elektriskt hår men inget roligt med smitande foder heller! Fina mössor iaf!