tisdag 20 november 2012

Body och gosig bebis


Den senaste tiden har det vimlat av sydda bodysar runt om på bloggar och forum. Kan ha att göra med att det senaste numret av Ottobre innehöll ett mönster på body kanske. Jag blev  sugen att köpa tidningen och väntade och väntade på att det skulle dimpa ner på vår lilla lokala Pressbyrå, som den alltid brukar. Men den här gången kom den naturligtvis inte!
Ibland är den där "vill-ha"-känslan större än förståndet. När jag iaf insåg att jag antagligen skulle få klara mig utan det senaste numret så började jag kolla igenom de gamla tidningarna jag faktiskt hade och ser man på! Fanns precis lika mycket bodysar (och en massa andra fina babyplagg) i dem ju!
Den här är från nr 1/2012 fast jag har bytt ut knäppningssprundet på mönstret mot ett snabbsprund som jag så gärna ville testa. Och det blev ju bra!
Tog storlek 74 eftersom det ska vara för Lillebror att växa i. Tycker nog att den motsvarar rätt storlek men som jag hört om många Ottobre-mönster så var det lite bred...
Härligt tyg från JNY som är något av favorit hos Lillebror. Han sitter alltid och pillar med handen på kossorna :)


Och så här gosig blev han i sin "Lekdräkt" från Gynther. Han gillade den verkligen lika mycket som mamma sin. Kommer säkert att sy flera av den här, men kommer då att förlänga livet och ärmarna så att den räcker till längre storleks-mässigt. Den här var i 3-6mån. Fortsätter han att växa i samma takt så är det bara benen på den här dressen som kommer räcka till dess för dem var rejält långa, men inte resten.


2 kommentarer:

Siljes kreative rom sa...

Så fin body! Det er gøy å sy bodyer! Me jeg har ofte problemer med trykknappene...får de ikke til å sitte ordentelig på jerseystoffet. Har du gode tips??
Silje

Fanzan kläder sa...

Oohh så gosig man är då...lilla putten! Vilken härlig dress du sytt. Bodyn blev ju fin oxå.Härligt tyg.Så fint med djur på barnkläder.Kramar