onsdag 14 november 2012

Lekdräkt a la Gynther


Självklart ska även Lillebror ha mysiga kläder i velour till kommande vinter. Först ut till honom blev den här som kallas Lekdräkt i Gynthers klassiska bok. Riktigt mysigt blev den till slut. Var lite fibblande innan jag blev nöjd med dragkedja möter kantband i halsen, men efter "gör om - gör rätt" så blev jag i allafall något sånär nöjd.
Storleken är 3-6 mån men om jag gör flera kommer jag justera lite. Tycker att benlängden var bra för där fanns det en del kvar att växa i men ärmarna däremot var i kortaste laget om dem ska tänkas räcka till 6 månaders ålder.
Velouren är från Stoff och Stil.

Nu väntar jag bara på att lill-killen ska vakna så han får prova den ordentligt. Sen ska det faras till tandläkaren med en av storebröderna samt jagas efter nya skor till densamme och storhandlas...behöver med andra ord inte vara sysslolös idag heller ;)

Ha en bra dag i höstrusket!

2 kommentarer:

Fanzan kläder sa...

Vilken söt och mysig dress.Jätte fin. Duktig mamma han har! kram

od Andulky sa...

Superfin!