tisdag 6 november 2012

5 meter tyg en lördag








Kan erkänna att det jag hade att ta tag i i lördags av sömnad inte direkt lockade mig...Gardiner är bland det tristaste som finns att sy :p Tyget var inköpt och hade legat några veckor redan och gardinerna som satt uppe var alldeles för somrigare för att passa in i det gråa november-vädret utanför. Så det var bara att ta tjuren vid hornen. Egentligen var det bara köksfönstren (dem är 2) som det var ämnat till, men när det var uppsatt där så tyckte sambon att jag skulle sy nya även till vardagsrummet i något kraftigt tyg. Fönstret är nämligen modell gammalt och o-isolerat handblåst så det draaaaaar där vintertid när det blåser :(
Jag som egentligen hade tänkt "belöna" mig själv med rena nöjes-sömnaden när det var klart i köket molade in i sy-rummet igen. Må vara trist med gardin-sömnad men det är desto roligare när det är klart. Lagom tills vi skulle slå oss ner i soffan för en film-kväll så var gardinerna uppsatta och hade fått sällsakp av två uppfräschade kuddar i soffhörnan.
Dessutom hade jag klippt till en klänning till Storasyster av biten som blev över som i sin tur manade mig att skippa sovmorgonen på söndan och istället bege mig in i sy-rummet och ägna mig åt något mycket roligare än gardiner :)

Mönster Meedoms form 1,5 med dragkedja i ryggen.
Tyg från Jysk

Ha´t så bra i höst-rusket!


1 kommentar:

Heimlaga sa...

Jag gillar inte heller att sy gardiner! Men om det är som en kompis konstaterade, att vintern är den årstid då det blir mörkare när man drar upp gardinerna, så borde man kanske satsa på heltäckande, färgsprakande och fodrade sådana...
Jag gillar ditt gardintyg, även i klänningen!