lördag 13 oktober 2012

Senaste sytt!



Efter min allra första body blev klar fick jag en otrolig mer-smak på att göra flera till Lillebror. Tre stycken blev klippta och nu är den första av den färdig i JNY´s härliga gröna moln. Mönster efter en Ottobre och efter en köpe-body, storlek 68.


Storasyster har vuxit lång under sommaren och var (återigen) i akut behov av nya byxor. Helst vill hon ha mys-brallor så Meedoms passar henne perfekt. Velour från SoS.
Bortse från den totalt o-matchade klädseln men hon skulle naturligtvis prova dem på stuns de var klara! Och likt pappa ska det grimaseras på alla kort numera...


Ett par till, även dem sydda i SoS-velour. "Syyyper-myyysiga" blev betyget från dottern :)



Första frosten fick vi inatt. Riktig frisk och nypig morgon möttes man av idag.
Solen visade sig bara en kort stund, sen var det dags för regn igen :/
Gjorde iaf inte så mycket eftersom det stod städning på mitt schema idag. Sen blev det ett oväntat besök till fikat av fastlands-vänner :)
Och nu blir det en stund vid maskinerna eftersom lillebror är vrål-förkyld och tydligen har bestämt sig för att sova sig frisk. Mamma tackar för att han inte skriker sig mera hes iaf ;)
Jag har nämligen bestämt mig för att bidra med några saker till Sticka o skicka som du kan läsa mera om här . Sticka hinner jag inte just nu med lille knodden i famnen vid teven, men det går bra att bidra med sydda babysaker också, så det får det bli!

Trevlig Helg!


Inga kommentarer: