måndag 12 februari 2018

Helgens sömnad


Rastlösheten vann över feber och bacillusker plus att jag fick hem nya mönster i brevlådan i fredags, så sytt under helgen blev det! Ett av mönstren var Singoalla från Hallonsmula. Tyvärr bara upp till 140 men jag förstorade det en smula så att det räcker till dottern som drar 146 numera. 




Sen har det blivit några easy tee också. Var lika bra att dra igenom hela högen med tillklippta innan jag skulle trä om overlocken för att sy Ellas singoalla ;)
En av dem med Noaks ark är till Eddie. Resten ska jag ha när jag står på marknad i sommar. Något jag tänkt på länge men inte kommit till skott att göra, men nu så...! Måste våga prova, även om självkritiken hänger som en vålnad över mig. Har iaf för tillfället motat in den i garderoben och där kan den stanna, tycker jag :)

Alla tyger från Jny design utom traktortygen som är från Rosahuset.

Ha en underbar måndag!



Inga kommentarer: