torsdag 8 februari 2018

Sjukstuga



Veckan började väl helt okey. Fick färdigt två par Baggypants slim (Hallonsmula) till Ella i måndags och stod och klippte till en del i tisdags. Vid lunch kom sambon hem med feber och igår började även jag känna av eländet. Idag har vi legat i varsitt soffhörn och huttrat ikapp under varsin filt med två pigga grabbar skuttande där emellan. För ungarna är friska, som nötskrikor! Jojo, fulla av energi och bus. Bara jag och sambon som är sega som tuggummin. Lägg där till en skopa mensvärk och en skrällande huvudvärk som slår till med jämna mellanrum. Inte utan att jag tycker lite synd om mig själv ;)
 Så istället för att göra allt jag hade planerat vid symaskinen ligger jag och kollar på andra som syr på Youtube. Abstinensen blir inte direkt mindre, om jag säger så...Och gubben kikar också på Youtube fast  på folkrace och is-rally, som han ännu hoppas att han ska kunna köra i helgen, om vädrets makter och bacillerna är med honom. 

Tjipp!

Inga kommentarer: