torsdag 15 februari 2018

Lillebrors baggypants


Min lill-skrutt började få det dåligt med byxor som passade. "Problemet" för honom är att brallorna han ärver efter brorsan (köpebyxor för jag sydde ju inte alls under några år där) inte passar så bra på hans långa och spinkiga lekamen. Midjan är alltid för stor om längden är lagom, tja ni fattar. Så jag testade nu att sy Hallonsmulas baggypants slim åt honom i 98/104 och se, dem passade lill-fisen perfekt eftersom man där har fördelen att anpassa midje-mudden efter herr spinks egen lilla mage och ben-muddarna efter hans längd+ beräknad tillväxt den närmaste tiden.
Första paret gjordes av ett jeans-liknande tyg som legat bland mina tyger i väldigt många år. Såg att jag sytt av det redan 2010-2011 ;) Satte på knälappar för roligt, men dem hamnade visst lite för långt ner för att egentligen kunna fylla sin funktion. Vilken tur att Eddie inte brukar slita knän numera utan snarare byxbaken :D 


Och den sista stumpen av JNY´s moln räckte till ett par gosiga velour-brallor som storebror blev väldigt avis på, men nu var det helt slut.
Valde bort fickor, men sydde dekorsöm där ändå så Eddie stod lite snopet och försökte få ner handen i en ficka som inte fanns, haha. 

Önskar dig en fin torsdag!



Inga kommentarer: