onsdag 25 augusti 2010

Mer varmt för halsen


Har haft händerna sysselsatta framför teven på kvällarna igen. Stickade ytterligare en trekantssjal. Den här i ett garn som påminner mest om piprensare i formen. Otroligt mjukt och härligt garn ( acryl och ullblandning) som jag har haft liggande många år (från min mammas gömmor) och inte riktigt vetat vad jag skulle göra av det eftersom det inte var så mycket av det heller. Två o ett halvt nystan räckte precis till sjalen. Stickat med stickor 15, så den gick otroligt fort att sticka.


Beskrivning på den hittar du hos http://klockarbarn.blogspot.com. Hon stickar (o syr) så otroligt mycket fint!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Oj, vilken fin färg och varm och skön ser den ut (men själv tål jag tyvärr inte akrygarn).

FlygFulaFluga sa...

Vilken mysig sjal! Den får en att längta efter hösten;)

/Lena

Mojebarn sa...

Älskar sjalen. Blir sugen på att ta fram stickorna jag också.