måndag 30 augusti 2010

Ett nattlinne till...


Går inte att blunda för faktum längre att nu är det höst! Jag klurar för fullt på höstkläderna till flickorna, men det har gått lite trögt. Då är det väl tur att jag har haft stickorna till hands under tiden =) men nu börjar det lossna igen, tror jag.
Snubblade över en säck "mattrasor" på Kupan i somras som bl.a. innehöll detta "höstiga" lakan. L älskade det direkt och det fick bli ett nattlinne av en bit. Hon har helt gått ifrån pyjamas numera och vill bara ha nattlinnen. "-Sy det mamma", säger hon bara så då får mamma lyda =)
Mönstret är "det gamla vanliga" från Making children´s clothes. Nu har jag använt det så mycket så det börjar bli hög tid att göra något helt annat!
Men till att börja med idag blir det att ta med stickorna ut för solen skiner från klarblå himmel. En mössa till är gjord, men den ska ännu få något matchande till sig, så den återkommer jag med en annan dag...
Ha en underbar måndag! Vi ska fira husets yngsta grabb ikväll som fyller 9 år!!!

Inga kommentarer: