söndag 22 augusti 2010

Stickat till vintern


Jag hoppas att det inte blir en lika kall och framförallt inte en lika lång vinter i år igen som den vintern som var. Men något varmt att ta på sig när man ska ut i kylan lär behövas i vilket fall. En riktigt varm o gosig trekants-sjal i grönt har jag nu att vira om halsen. Försökte fånga den gröna färgen båda ute och inne men det vill sig inte alls, men den är mer varm o grön i verkligeheten.


Jag är ingen möss-människa egentligen, men eftersom jag numera är ganska korthårig så märkte jag att det blev kallt om öronen i vintras. Får se om jag kommer att använda mössa i år, men nu har jag en iallafall...Min mammas gamla gömmor rymde mycket och det här garnet hittade jag där. Har ännu flera nystan kvar, får se vad det kan bli av dem. Eftersom det sticks så får det bli något till mig själv. Ingen annan i min familj vill ha stickiga plagg, men jag gillar det =) Det är ju det som värmer bäst. Stickade plagg däremot finns det dem som vill ha. En son har beställt en scarfs/halsduk till vintern o mannen tjatar om raggsockor. Behöver dock träna lite mera på just strumpstickorna innan det blir några sockor till honom ;) Och så finns det annat jag hellre stickar just nu. Har några saker som jag vill ha gjorda till hösten.


En liten tjej som oftast gillar att bli fotad för hon tycker det är kul att se sig själv på datorn sen. Här poserar hon i sin tunika som jag bloggade om för ett tag sedan. Blev lite vid i halsen, men då har hon och växa i. För växa, det gör hon så det knakar!


Idag firade hon 2 år. Redan, säger jag bara!!!

2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Grattis till 2-åringen! Hon ser mycket större ut, tycker jag. Kanske pga av att hon har så mycket längre hår än min 2-åring!

Outi sa...

Hej och grattis!
Du har vunnit de gula tygerna i min utlottning. Maila mig din adress så kommer tygerna med posten så småningom.

Min mailadress är: pajasofilur(at)gmail.com

Kram, Outi

PS. Din flickas tunika är underbar!! Jag skulle gärna ha en sån själv :)