onsdag 11 augusti 2010

Tunika till 2-åringen


Fyndade tyger från loppis och ett favoritmönster från Stoff och Stil blev den här tunikan till 2-åriga dottern. Båda är från början gardinkappor och volangen behöll jag på det ena.


Knappar är som godis, eller hur? Man sitter där och gräver i askarna för att leta efter den "perfekta" knappen till just det här plagget. Att välja knappar till plaggen tillhör nästan det mest roliga med hela projektet, men kan också ibland vara det allra svåraste. Det finns ju så många fina... Den här vinröda blomman är från mammas skattgömmor. Dottern som älskar blommor blev väldigt nöjd med sin tunika. Hoppas kunna visa live-bild snart. (Det vill säga när mitt internet fungerar som det ska).

Har visserligen hunnit sy en del under veckan som gått, men egentligen har den mesta tiden nu gått till vårat utbygge. Vi har byggt ut med två sovrum till och en hall. Min kära sambo är den som jobbat mest med det förstås, men när det kom till målningen var den min tur att bidra med arbetskraft. Vårat nya sovrum har nu fått alla lister, så det är helt klart. Det som återstår nu är bara lister i hall och flickornas rum samt golvet i hallen. Sen är det bara att vänta på elektrikern...och det vet väl alla hur det är att vänta på hantverkare =) Allra helst när man är ivrig att ta rummen i bruk. Mina kommande syprojekt kommer med all säkerhet vara sådant som ska vara till döttrarnas rum. Huvudet svämmar över av ideér och mycket inspiration kommer från Amanda Blakes bok Handmade Home. Ska bli sååå roligt att sätta igång med dem projekten =)

5 kommentarer:

HomeRiver sa...

Ljuvligt! Och spännande med alla kommande projekt :)

Mojebarn sa...

Jättesöt tunika, min tvååring borde också få något i den stilen. Men här tas all tid upp av vindsstädning.
Vad kul att er utbyggnad är nästan, nästan klar. Med lister och allt :-). Det måste ju bli jättekul att få flytta in i nytt och få mer utrymme.

Unknown sa...

Det blev ju en fin en med mycket fina blommor!

KRUMELEJ sa...

Vilken näpen tunika. Måste nog hem och gräva bland mammas knappar med :D

Helena sa...

Jättefin!

Kul att du vill vara med i min utlottning :)