lördag 14 augusti 2010

Pippi på Singoalla+ ett första försök


Trots att sommar-värmen har kommit tillbaka till ön så lär det bli en vinter även i år. Jag har gjort mitt livs första försök att sticka med strumpstickor. Eller egentligen gjorde jag väl det redan i vintras, men kom inte så långt förrän det lades åt sidan, men nu blev det slutfört; ett par små benvärmare till 2-åringen. Inte vackra men sällsynta, som min mamma skulle ha sagt =) men fullt funktionsdugliga och inte heller så illa för ett första försök.
Har även blivit en Pippi-fågel-tröja till Ella. Kortärmat behövs ju även under vinterhalvåret (vi brukar ha en 25 grader inne på vintern också, det snålas inte på veden).
T-shirt mönster och även tyget från Stoff och Stil.

Ytterligare en singoalla till mig själv. Denna gången i ett tyg i linne-bomullsblandning från Shop Handarbete. Syns tyvärr lite dåligt men det är naturfärgad botten med svagt rosa och svagt grönt camo-mönster. Otroligt skön!
Och här är Lowe i sitt numera favvo-nattlinne. Även hon har blivit så förtjust i modellen, så jag har redan klippt till ytterligare nattlinne i annat tyg.

Trots värmens återkomst känns det att sommaren sjunger lite på sista versen. Denna veckan har det varit medeltidsveckan här på Gotland och när den är slut brukar ett lugn omge ön när de flesta turisterna beger sig hem igen. Vi har inte varit på medeltidsveckan utan däremot färdigställt tillbygget (nu återstår bara väntan på elektrikern) och kört in all vinterved. Idag får vi dessutom besök av vänner från fastlandet, så ikväll blir det grillning blandat med thai-mat (hon är ifrån Thailand). Trevligt!


1 kommentar:

Annsofie sa...

Du är verkligen jätteduktig på att sy. Önskar att jag också kunde det. Skulle vara kul att ha kläder till tjejerna som inte alla andra har./Annso