tisdag 20 april 2010

En duk, triss i blå plåt o huvudbry











Idag var jag o döttrarna för första gången i år på Prylmarknanden i närheten, nyöppnat för säsongen. I vanlig ordning passar jag på att göra de mesta fynden nu innan turistsäsongen startar och priserna skjuter i höjden.










Brödburk med Piff och Puff går ju bara inte att motstå. Nu håller dem reda på vårat knäckebröd.








Jag har ett tag nu funderat på att skaffa en trampsymaskin. De sägs ju kunna sy genom tjocka tyger som de vore smör :) Inte mindre än TRE vackra maskiner fanns på Prylboden, så nu har jag huvudbry!!! Vilken ska jag lägga vantarna på??? ( Att en av dem ska flytta hem till mig är jag tämligen övertygad om)!


Finns det någon med erfarenhet av gamla trampmaskiner så får ni gärna hojta till.! :) De som fanns att välja på var en Husqvarna från början av 1900-talet med bord, en till Husqvarna med bord som var av något nyare årsmodell. Den fanns det antagligen lite grej med till, men remmen var torr (vet vart jag kan få tag i ny isf). 300kronor stycket för dem.


Och så var det en elektrificerad Singer, 50-talare trooor jag, utan bord. Fördelen är att den var liten o lätt att få plats med o kostade endast en hundring! :) Men det känns lite läskigt med så gamla elektriska prylar...


Kommer att ha vägarna förbi under veckan så fram till dess får jag fundera o klura och fundera igen. Lär återkomma i ämnet :)

1 kommentar:

Maria sa...

Den översta blommiga burken har min mamma en lika som godisburk i stugan...