tisdag 13 april 2010

"Dress with Lace Doily"




Har sytt ännu en klänning efter mönster i "Carefree Clothes for Girls". Tog nederdelen på en hel-lång linneklänning från Kupan och fick fina dekorationer på köpet :)
Trots att jag känner mig väl kunnig på engelska var jag tvungen att slå upp ordet "doily". Av en bild på Wikipedia kunde jag komma fram till att en sådan låg ju i en låda här hemma och bara väntade på att få dekorera sidan på klänningen. Klippte av en bit och satt den runt halsringningen.



Pärlemo-knappar från mammas knapp-skatt



Ännu en härligt varm o solig vårdag fick vi idag.
Plockade en bukett vårblommor på vår lilla promenad.




Jackan som jag bloggade om häromdagen används flitigt. Verkar desssutom som att jag får göra en till lillasyster också. När vi ska ut skriker hon "min min" och drar i storasyster...Får se vad jag hittar på :)


1 kommentar:

Lotten sa...

Hej och tack för kommentaren hos mig! Alltid roligt att höra att man kan inspirera andra ;-) Jag har bara sytt lappar ett fåtal gånger nu och det är verkligen jättekul! Jag tycker absolut att du skall pröva.... Nu skall jag titta runt lite på din fina blogg!

Ha en trevlig helg!
/Lotten