måndag 19 april 2010

Snabbgjorde lekbyxor


Våren har kommit på allvar och det känns underbart!
L behövde snabbt ett par lekbyxor att använda i tex. sandlådan.
Tog min en gammal flanellsjorta som inte används sedan L låg i mamsens mage (Strlk XL med andra ord...) och klippte till ett par byxor. Knappraden fick vara kvar längs ena benet, men jag sydde förstås till den. I min iver ( eller om det var av att L skrek UT UT hela tiden) hamnade den gamla bröstfickan uppochner :( Första tanken var att sprätta bort den, men den sitter faktiskt just på knäet och funkar ju som extra slitförstärkningning :) så den fick vara kvar. Som muddar vid benen tog jag ärmarna till en ulltröja som jag försökt filta i maskinen, men som inte drog ihop sig riktigt så bra som jag hade tänkt det.
Inte alls världens snyggaste brallor, men alldeles utomordentligt funktionsdugliga när L är ute. Skyddar byxorna under, som mams lagt ner mera arbete på ;) och håller värmen.
Man tager vad man haver sa Kajsa Varg


I helgen försvann solen och istället vräkte regnet ner. Mellan bull- och brödbak filade jag på kommande sommargarderoben till småjäntorna. Så många ideér, så lite tid :)




Inga kommentarer: