tisdag 27 april 2010

Tre nya vänner flyttar in!



Dessa tre härliga vänner fann ett nytt hem hos oss tack vare att jag tog med döttrarna på en impuls-färd till Kupan under gårdagen. Och det visade sig inte vara en sån dum idé.



Blev så nostalgisk av dockorna. Påminde mig om en porslinsdocka jag hade som barn, Maria fick hon heta, med stråhatt och rött garnhår i flätor. Hon ligger hemma hos min mormor i hennes lilla "kryp-in-garderob" bland resten av min barndoms dockor i väntan på att mina döttrar ska växa till sig lite.




En härlig barngardin hela 2,5 meter lång fyndades för en guldpeng.





Här hemma kommer den här burken få innehålla te-påsar, snarare än havregryn pga den nätta storleken. När jag gör gröt till 8 pers som den här familjen innehar krävs det mera gryn än vad den här burken sväljer =)

3 år gammal har L redan blivit en liten "loppis-råtta". Denna söta asken med "Bambisar" hittade hon själv på hyllan. Den fick också följa med hem och bli förvaring till L´s alla hårspännen.




Nu ska jag ut med flickorna och lapa solsken. Säkert också plocka en bukett vårblommor till köksbordet.

Inga kommentarer: