söndag 25 april 2010

Förklädesklänningar med vår-feeling





Fyndade två bitar helt underbara "landskaps"-tyger på Kupan för rätt så länge sedan. Dels det jag nu sytt av, dels ett lite annorlunda som ännu ligger och "mognar" i tyglådan. Har sett liknade på Tradera som gått för ganska mycket, jag betalade 20kr för båda bitarna =) Knappar från gömmorna.






Det här lite annorlunda tyget är från början en gardin, även den från Kupan. Tyget får mig att tänka på Pippi Långstrump av någon anledning...Lapparna är inte ditsatta av mig! Förra sommaren hade L ett par byxor i detta tyg, nu fick det bli en förklädesklänning. Eller egentligen två, men den andra väntar ännu på knappar.

Mönstret är från Carefree Clothes for Girls av Junko Okawa, samma som jag använt till ett förkläde i linnetyg. Jag gillade den här modellen, båda flickorna kan ha samma mönster. Till E som är 20 mån blir det som en kort klänning, medans till 3-åriga L är det som ett förkläde att ha över en tröja. Med andra ord, lång användningstid för E.







Knäppning med gula knappar från mina gömmor från "förr"






Idag hade vi riktigt fin-besök. Mina kära vovvar Roxie o Simba fick en kull valpar tillsammans för snart 4 år sedan. En av sönerna köptes av en vän till oss och idag kom han hit med honom. Weber, som han heter idag (Pumba de veckor vi hade honom, barnen gav alla namn från Lejonkungen)) är så otroligt likt båda sina föräldrar. Här med "farsan" till höger.










Efter en väldigt fullspäckad vecka med vad det kännts som fylld med bara en massa måsten, möten, samtal och farande hit och dit, har det varit en lugn och skön helg. Har fått tid för eftertanke, till att njuta av solsken och en gräsmatta som blir allt grönare och fylld av gula blommor. Tid för samtal mellan vänner och samtal med mina barn.

Min karl däremot har jag inte sett så mycket av, han har mest hållit på med utbygget. Å andra sidan kommer vi att få ett eget sovrum inom en ganska snar framtid.... =)



Å ja, det har flyttat in en trampsymaskin i min syhörna, men mer om det en annan dag!

Inga kommentarer: