fredag 9 april 2010

Påfyllnad i min garderob



Hittade äntligen mönster på enkla bas-topar. Blev tre långärmade och en kortärmad sydda. Hittills ska kanske tilläggas, lär använda dessa två mönster flera gånger.

En tunika till mig själv har det också blivit klar. En modell som jag verkligen fastnat för. Tyvärr är det svårt att fånga formen på foto, gör den inte riktigt rättvisa. Tror det är fjärde av den modellen jag sytt nu, alla i olika typer av tyg så de passar till olika tillfällen. Denna är till lite festligare tillfällen.

Jag gillar nog mest enkla plagg och så svävar jag ut med roliga scarfsar ( är en scarfsoman,haha) och smycken istället.

Tyg; allt från Shop Handarbete
Mönster; toparna från Stoff och Stil, tunikan från Allt om Handarbete nr 8-2009

Grått o trist väder idag, perfekt sy-väder! Säg det onda som inte har något gott med sig :-)

Inga kommentarer: