onsdag 28 april 2010

En fullkomligt lycklig dotter

Mellan två möten fick vi idag en timme att slå ihjäl och vad skulle vi då göra om inte ta en fika på Kupan. Fast bara fika blir det ju aldrig riktigt. =) Direkt när saften var urdrucken fick L syn på "bebisch" sittande i en korg. Ohooj tänkte mamma, inte en till... Men fick sen se vad som döljde sig under dockan; en massa dockkläder. Dessutom var de flesta stickade sådana som jag bara älskar! Så självklart fick "bebischen" följa med hem med sin lilla mamma =) Sova middag var inte å tänka sig vid hemkomsten. De skulle lekas i dockvrån. Sen gjorde det ju inget att kläderna även passade många av de bebbar som redan fanns hemma...




En stolt liten mamma....

Vilken mössa ska hon ha nu då....?


Tanken var en sväng förbi tygaffären efter Kupan för inköp av snedslå, men det behövdes inte alls.... =) Mamma fick också något kul med sig hem; massor av snedslå, sidenband, zigzagband, rynkband....

Älskar hemstickat på barnen, men eftersom mitt kunnande i stickning är ganska litet och tid o tålamod inte riktigt räcker till det heller, är verkligen köp av en hemstickad (oanvänd) tröja för 25 kr något som gjorde min dag fullkomlig...eller om det var all snedslå..??=)

Mötena? Jo då, dem gick vägen, men de hamnade liksom inom parentes.

2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Vilka bandfynd! Jag gillar också Kupan, men såna fynd brukar jag inte göra här i stan...

Anonym sa...

Vilka härliga fynd! Hinner aldrig gå på loppis numera, suck!