onsdag 19 maj 2010

Klänning i landskapstyg


Kan väl kalla den här för majutmaningen del 5 egentligen för den har legat halvfärdig ett bra tag och materialet är definitivt sådant som fanns i mina gömmor.
Hade en liten bit landskapstyg kvar och funderade länge vad det kunde räcka till. Fick bli ett framstycke och sen blev det bakstycke och ärmar av ett prickigt 70-talstyg från min mammas sygömmor. Jag hade en kjol som mamma sytt av det här tyget som riktigt liten, så det blev en riktig nostalgitripp för min del =) Landskapstyget är köpt på Kupan för ett bra tag sedan. Ska bli en live-bild på den så småningom. Tjejen hade redan somnat när mamma sydde klar den och inte vaknat ännu när den blev fotad nu o morgonsolen. Det är solen som tittar igenom här på baksidan och inte en gul fläck som jag såg nu att det såg ut som...
Det är en lite märklig företeelse att saker och ting kan bli liggande halvfärdigt sådär, men jag har läst hos många andra bloggerskor att det händer även hos er =) För min del handlar det väl oftast om att jag blir avbruten mitt i arbetet och sen är på något konstigt vis ibland lite svårt att komma igång med just det plagget igen. Däremot att påbörja något heeelt annat brukar inte vara någon konst :-)
Just nu blir jag avbruten mer än någonsin känns det som. Min käre sambo har sedan i lördags höger hand i gips (två fingrar o handleden är bruten). Det är mycket man inte kan göra med en hand har han (vi) märkt. Men i vanlig ordning försöker vi se saken positivt; inget ont som inte har något gott med sig! Han (vi) får mera tid för varandra när han nu är hemma i 3 veckor. Idag ska vi ha picknick vid havet, sommarvädret kör en repris idag, yihaaa!

Inga kommentarer: