onsdag 12 maj 2010

Liten kjol till liten tös


Va, skulle hon inte sy tygblöjor??? Jo, jag håller på med dem, men att sy samma om och om igen blir lite trist i längden. Så jag stack emellan med en liten kjol. Inte för att hon egentligen behöver , men ibland är det bara roligt att få "okynnes-sy". Göra något bara för att man har lust...


Gjord av ett jeans-ben och en bit gardin. Jeansen har legat här hemma bra länge, Kupan-fynd som jag egentligen tänkte göra hängselbyxor av till L, men det gjorde jag av ett annat par istället. (Finns under "byxor") Nu blev det en kjol till E istället, så kan det gå!




Beskrivning till kjolen finns i "Making Children Clothes" av Emma Hardy, köpt på Adlibris. Innehåller många roliga mönster, kan verkligen rekommendera den! (Den är på engelska).

LIlla E verkar nöjd och då är mamma nöjd =)


1 kommentar:

Jenny sa...

Jättefin! Jag har också sytt kjol idag :-)