söndag 9 maj 2010

Lillsyrrans jeans

Ytterligare ett plagg i Ufo-högen blev färdigt i veckan. Otroligt bra med denna majutmaning, att man äntligen får "tummen ur" att färdigställa sånt som blivit liggande.Dem här jeansen blev liggande för att jag råkat klippt till ena fickan åt fel håll :( Kunde inte rätta till det heller eftersom tyget var en pyttebit och således fanns det inte mera till en till ficka. Gjorde istället en dekorsöm i samma form som den "rätta" fickan.


Ska man se det positivt ( å det ska man ju!) så är det en ficka mindre som det samlas sand i efter lekstunderna i sandlådan.... =)




Tyg; denim från Shop Handarbete, stuv från min mammas gömmor.
Mönster; Meedoms byxor form 2.

Klurar nu på nästa sak att ta tag i till majutmaningen. Sedan någon månad tillbaka har det bara varit att inse att E har slitit ut sina tygblöjor. Vid varje tvätt sitter det massor av ludd i luckan på tvättmaskinen från blöjorna och än mera rasar ner från torkställningen....dem blir bara tynre o tynre för varje tvätt.Har ju haft tygisar till alla sex knoddarna och en del av dem har hängt med väääldigt länge. Sydde två stycken provblöjor igårkväll som E "testkör" idag, så jag vet vad jag ska förändra och förbättra innan jag sätter mig och syr ett helt gäng nya. Har testat ganska många olika varianter av tygisar under åren så jag har skaffat mig en favoritsort, så det blir efter den varianten...

En positiv sak till med majutmaningen är ju alla "nya" bloggar jag har upptäckt. Installerade en besöksräknare i förra veckan och det är så roligt att se hur den tickar på med alla som har hittat till mig också =) Men nu får jag allt slita mig från datorn, annars blir det inga blöjor gjorda...

Ha en underbar fortsättning på söndagen!!!

Inga kommentarer: