onsdag 26 maj 2010

Majutmaningen- Något till mig själv


Så har jag också gjort det; sytt om ett par jeans till en kjol. Inte mycket att orda om egentligen. Hade ett par jeans som legat oanvända ett par år trots att de ännu passade så dem satt jag saxen i. De andra paret kommer från Kupans 5kronors-snurra för "defekta plagg", vilket för jeans brukar innebära lite slitna vid bensluten.


Ska "fransa upp" kanterna lite mera, annars är jag nöjd med resultatet.

Och så sydde jag ett linne eller kanske man ska kalla det en top...? Utgick från ett klännings/tunikamönster från Stoff o Stil som jag kortade av och hoppade över ärmarna på.
Materialet är ett bomullstyg från Kupan som var sytt som en påse med knappar nertill. Skulle tro att det varit ett överdrag av något slag, men tyget var som nytt och en mjuk o skön kvalité lagom sval till en sommartop. Skulle förstås ha ansträngt mig lite med strykjärnet innan fotningen men men...
Det härliga sommarvädret har tagit en paus och bytts ut mot cirkus 10 plus och regnskurar. Tänker inte klaga för då kan jag sitta inne vid symaskinen utan att ha dåligt samvete för att jag borde vara ute och lapa sol. Men nu har jag fixat så att jag kan sitta ute och sy i sommar....Återkommer till det när vädret tillåter. För inte 17 kan jag hålla mig från maskinen bara för att det blir sommar =)

Inga kommentarer: