onsdag 24 november 2010

Regnperiod

Har läst om snökaos och trafikproblem, inställda färjor och tåg. Men här kommer nederbörden som regn...gräsmattan står i vatten och fortsätter så är vår vinterved hotad i vedboden. Än står det bara fram till tröskeln. Som väl är har vi ingen källare. När vädret är så trist så...
bygger man en koja mitt på golvet av lakan och stolar. Där har man sedan kafferep för dockorna...
...mamma får en stunds frid vid trotjänaren (eller en av dem, ler) under middagsvilan...
...och syr två barnförkläden till julmarknaden som sonens klass ska vara med på i helgen. Sen att jag fick fota dem i totalt mörker under ett strömavbrott, det är en annan historia.
Tillvaron känns lite tung för tillfället. Men jag vet att likt en katt landar jag alltid med fötterna neråt och jag kommer att klara det den här gången också!Posted by Picasa

3 kommentarer:

Heimlaga sa...

Juliga förklän! Låter inte som något roligt väder...

Mia sa...

Vi är några av de som har haft snökaos idag. Nästan så jag kände för en hemmamys dag med barnen med film och fika. Men skolan måste man till och det fick bli en halvdag.

Fina förkläden du gjort kan verkligen se dem fulla med mjöl vid lussebulls och pepparkaks bak.

Hoppas att ni också får lite snö snart.

FlygFulaFluga sa...

Snygga förkläden!
Har du sytt mer till julmarknaden?

Ja, gråregnigt novemberväder är ju inte det mest uppiggande som finns - man göra som dina tjejer och "koja in sig" under bordet ett slag - smarta barn!

/Lena