fredag 26 november 2010

Så kom äntligen snön!

Så härligt vitt var det på marken igår morse när vi steg upp. Det envist gråa taket som hängt över ön och släppt av millimeter efter millimeter av regn hade över natten ändrat karaktär. Jag tycker om snö, det lyser upp den annars så mörka årstiden och min energi kom tillbaka som genom ett trollslag och hela tillvaron blev ljusare =)

Hela dagen bakade jag till helgens ena sonens årsdagskalas och en annan sons klass som ju ska sälja på julmarknad på söndag.

Och imorse gjorde jag de sista förklädena som ska med till densamma julmarknaden. Kom på att de andra var väldigt "tjejiga" men det finns ju även små gossar som vill bidra med mjölspill vid lussebullsbaken. De här två kändes iallafall lite mera könsneutrala. Tyget är en stuv från Kupan och storleken på stuven fick bestämma storleken på förklädena. Dessa passar ca 1-3 år. Nu hoppas jag att klassen får allting sålt och drar in ett ordentligt tillskott till klasskassan.
Ett hörn i trädgården i vinterskrudPosted by Picasa

Inga kommentarer: