torsdag 11 november 2010

Ett boktips till tomten

Tänkte ta och tipsa om en lite annorlunda sömnadsbok; Sew Retro av Judi Ketteler. En bok som kombinerar sömnadsbeskrivningar och berättar sömnadens historia från symaskinens födelse till dagens DIY-trend. Den innehåller 25 vintage-inspirerade sy-projekt men är också fullproppad med fantastiskt fina bilder från förr, intervjuer med Betz White, Kathy Miller och Amy Buttler och berättar även om grundarna till Marimekko och Ellen Curtis Demorest.

Kanske något att ge bort i julklapp eller att önska åt sig själv?



Perfekt bok att krypa upp med i soffan vid tillfällen när man inte orkar sitta vid symaskinen utan hellre läser om det....Posted by Picasa

2 kommentarer:

mulliga m sa...

Den boken ska jag lägga på minnet. Det kan bli en perfekt julklapp till mig själv :). Tack för tipset!

Jo sa...

Jag läste detta inlägg när du gjorde det och sen tappade jag bort det. SOM jag har letat efter det nu :) Och äntligen hittade jag det!

Tack för tipset! Jag mailar det vidare till min sambo, för denna bok verkar perfekt för mig! :D